Friday 7 September 2012

Anwar dilarang keras hadir berucap malam ini di Rantau

RANTAU - ‘‘Cukup dengan menunjukkan gaya dan lagaknya selama ini yang jelas mencerminkan bahawa dia sememangnya tidak pernah menghormati bangsanya sendiri. Tak perlulah dia datang ke mari untuk memecahbelahkan tempat kami pula,”.

Demikian gesaan Firdaus Aziz, Presiden MAYC Negeri Sembilan mewakili
suara belia menyatakan orang yang mengkhianati bangsanya sendiri dan tidak menghormati Raja Berpelembagaan dan Demokrasi Berparlimen sememangnya perlu ditentang dan dihalang.

Bantahan dan larangan itu juga turut disuarakan warga DUN Rantau serta gabungan 39 buah pertubuhan, persatuan dan NGO yang berkumpul melaporkan bantahan melarang sekeras-kerasnya kehadiran


Ketua Umum Pakatan Keadilan Rakyat (PKR), Anwar Ibrahim di Rantau di Program Jelajah Sambutan Kemerdekaan yang di jadualkan di Loji Air Sains (Kuarter JBA) Kg. Ribu, Rantau pada malam ini di Balai Polis Rantau dan di Balai Polis Kuala Sawah, petang semalam.

Kehadiran Anwar hanya akan memecahbelahkan masyarakat yang dikhuatiri terpedaya dengan kata-katanya itu.

Kerisauan dan kebimbangan terhadap tahap kebencian rakyat kepada Anwar Ibrahim juga semakin meningkat. Sekiranya polis tidak bertindak, ditakuti penduduk kawasan tersebut yang akan bertindak.

‘‘“Tujuannya adalah tidak lain, penduduk kawasan ini tidak mahu Anwar Ibrahim menjejak kaki di sini. Perasaan tersebut sudah cukup mengambarkan sesuatu.” tambah Major (B) Razali Zakaria, Presiden Gerakan Memartabatkan Perjuangan Negara (GMPN), mewakili pertubuhannya menyokong laporan bantahan kehadiran Anwar Ibrahim ke situ.


Sementara itu, En Siva Pragasam, Pengerusi MIC Kg Ribu pula menganggap, Anwar Ibrahim bukan seorang ketua yang betul. Dia juga dikenali kerana memecahbelahkan kaum India di beberapa tempat di negera ini. Perlu diingatkan masih ramai kaum India cintakan perpaduan dan keamanan dan jangan perkecilkan semangat cintakan tanah air dari kaum India.

Mohamad Yazid Jabbar dari Pusat Khidmat DUN Rantau, di dalam laporannya bermohon pihak berkuasa bertindak tegas dan mengambil tindakan sewajarnya di atas perkara yang dilaporkan tersebut.


Turut hadir Ab Mutalib Sulaiman, Pengerusi JKKK merangkap Ketua UMNO Kampung Stesen, mewakili JKKK Rantau membantah sekeras-kerasnya kehadiran Anwar Ibrahim yang dianggap pakar perpecahan rakyat.

“Jika polis berdiam diri dan tidak mengambil tindakan tegas melalui laporan yang dibuat oleh 39 gabungan pada hari ini, sekiranya sesuatu berlaku esok, itu adalah kerana kami berjuang demi bangsa, agama dan tanahair. Anwar Ibrahim tidak layak digelar pemimpin.” kata Ab Mutalib, semalam.

Sumber: N9kini.com








0 comments:

Post a Comment

My Blog List

 
Powered by Blogger