Sunday 20 January 2013

Lagi ahli DAP N9 luah perasaan.

DAP terus menerima tekanan daripada ahli-ahlinya berhubung keputusan pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) parti itu baru-baru ini yang disifatkan mereka mengandungi unsur-unsur manipulasi.

Terbaharu, dua lagi pemimpin DAP negeri ini hari ini, membuat laporan kepada Pendaftar Pertubuhan (ROS) di negeri ini, supaya siasatan terperinci dibuat terhadap keputusan pemilihan tersebut.

Setiausaha DAP Cawangan Ladang Regent, Tampin, K. Chelvam berkata, pihaknya mendesak kepimpinan tertinggi DAP mengadakan semula pemilihan itu demi mengembalikan kredibiliti parti. “

Saya sudah lama dalam DAP dan telah ke Pulau Pinang, tetapi tidak dapat mengundi. Saya tidak puas hati dengan apa yang berlaku. Dahulu memang saya percaya kepada DAP," katanya kepada pemberita selepas membuat laporan di pejabat ROS negeri di sini.

Pada 10 Januari lalu, Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng mencabar mana-mana ahli yang tidak berpuas hati dengan pemilihan CEC parti itu membuat bantahan secara rasmi.

Sebelum ini, DAP secara terbuka mengakui berlaku kesilapan pengiraan undi dalam pemilihan parti itu yang diadakan bulan lalu.

Setiausaha Politik kepada Guan Eng yang juga Ketua Menteri, Zairil Khir Johari pada mulanya mendapat 305 undi diumumkan memperoleh 803 undi selepas pengiraan semula dilakukan, sekali gus meletakkannya di kedudukan ke-20 dalam CEC.

Menurut Chelvam, beliau kesal dengan pendirian Guan Eng, Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan Pengerusi DAP, Karpal Singh yang tidak mengendahkan rasa tidak puas hati ahli-ahli parti berhubung perkara tersebut.

0 comments:

Post a Comment

My Blog List

 
Powered by Blogger