Wednesday 29 August 2012

ISU TUN M: Moh.. Saksikan video yang Nik Aziz mungkin terlupa...


Mursyidul Am, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, mempersoalkan bekas Perdana Menteri Tun Dr. Mahathir Mohamad ( Tun M ) yang mengenali syaitan berbanding malaikat. Katanya, umat Islam diperkenalkan kedua-duanya sekali, iaitu syaitan dan malaikat.

Beliau menyifatkan kenyataan Tun M itu sebagai bahaya sambil mengingatkan umat Islam supaya mengenali kedua-duanya agar tidak terpesong dengan bisikan syaitan.

" Kenyataan sedemikian memang bahaya,” ujarnya ketika diminta mengulas kenyataan Tun M yang mendakwa baik menyokong syaitan yang dikenali daripada malaikat yang tidak dikenali dua hari lalu.

"Syaitan ni, punyalah pandai belitnya dia, sampaikan Nabi Adam yang dah duduk dalam syurgapun terpaksa dihalau keluar kerana kejayaan godaan syaitan,” ujarnya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui selepas majlis meraikan pelajar Yayasan Islam Kelantan yang bakal melanjutkan pengajian masing-masing ke Timur Tengah dan Majlis Aidilfitri di Markaz Ulama PAS (Madu), dekat sini tengah hari tadi.

Wahhh! Kenapa? Dulu jahil agaknya Pok Nik ye... Sekarang nak tunjuk bijak pulak ke?? Banyak pandai becakap pulak dah ni... WN9 masih ingat lagi kenyataan yang pernah di buatnya dulu. Apa kisahnya pulak? Ni, saksikan video dibawah:


“Jika DAP ikhlas nak tolong PAS, saya terima. Usahlah DAP, Syaitan pun saya boleh terima,” – YAB Tuan Guru Dato’ Nik Abdul Aziz Bin Nik Mat, Mursyidul Am PAS dan Menteri Besar Kelantan, 23 Januari 1999.

Nah...Bukan hanya nak mengenali syaitan, malah pertolongan syaitan sanggup nak diterima. Semata-mata nak tunjuk angkuh sombongnya untuk menolak UMNO... Orang tua nyanyuk ni sampai sanggup nak berkerjasama dengan syaitan. Kononnya syaitan ni lebih mulia dan baik daripada orang Islam yang menjadi ahli UMNO... Apa cerita?
Kembali kepada kenyataan Tun M tempohari, mengatakan ‘banyak yang akan musnah jika PR memerintah’ dan ‘lebih baik syaitan yang kita kenal dari bidadari yang kita tidak kenal’. dalam bahasa Inggeris.

Moh kita perdengarkan semula kenyataan beliau pada video ini...


Namun perkataan 'Angel' yang di maksudkan Tun M tidak dapat di pastikan kerana Angel dalam bahasa Malaysia ianya merujuk kepada Bidadari atau pun Malaikat.

Yang sebenarnya kenyataan Tun M tu merupakan kiasan semata-mata, tetapi ianya telah di putar belit oleh sesetengah pihak terutama puak pembangkang yang sentiasa tidak melepaskan peluang untuk memperburukan Tun M.

Apa pun yang WN9 dapat faham antara maksud kiasan yang di buat Tun Dr Mahathir adalah , "Lebih baik UMNO yang di tuduh Pakatan Haram sebagai zalim seperti syaitan, tetapi banyak membantu rakyat... Dari Pakatan Haram yang mengakui mereka lebih baik macam bidadari tetapi tidak langsung dapat membuktikan kebaikan mereka itu" . 

Jadi, tak usahlah Pok Nik nak sebar sana sini yang kenyataan tersebut telah menunjukkan Tun M tu terpesong... Ingat lah kembali dengan apa yang pernah di katakan Pok Nik terhadap UMNO sebelum ini!

Apa yang berlaku sekarang ni pun... PAS dah berkerjasama pun dengan DAP. Banyak dah ke pertolongan DAP terhadap PAS? Amacam, tak terasa makan diri ke??? Huhhh!!! Sendiri mau ingat laaa ye!










0 comments:

Post a Comment

My Blog List

 
Powered by Blogger