Saturday 23 March 2013

Pembangkang terus menabur pelbagai janji di Lobak

SEREMBAN - Pembangkang terus menabur pelbagai janji sehingga ke hari ini walaupun sekadar bercakap 'kosong' sehingga tiada perubahan dan janji yang ditunaikan sejak menguasai Dewan Undangan Negeri (DUN) Lobak dekat sini.

Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan berkata, perkara itu dapat dibuktikan apabila tiada sebarang pembangunan mahupun kemajuan dijalankan oleh pembangkang di kawasan berkenaan.

Sebaliknya Mohamad menegaskan, semua pembangunan dan kemajuan bagi DUN Lobak dilakukan kerajaan Barisan Nasional (BN).

"Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Lobak pernah berjanji bahawa akan mengadakan pusat khidmat bergerak kerana tidak mahu menyusahkan rakyat dan akan membela isu rakyat tetapi sehingga kini masih tidak ditunaikan.

"Oleh itu, saya tidak mahu tunggu dan lihat lagi, maka saya terus ambil keputusan untuk membantu rakyat dan bawa pembangunan di kawasan Lobak, selepas melihat wakil rakyatnya tidak melaksanakan tanggungjawab," katanya ketika berucap dalam majlis ramah mesra pemimpin bersama pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan rakyat di sini malam tadi.

Lebih 2,000 penduduk kawasan berkenaan hadir dalam program tersebut dan Menteri Besar turut menyampaikan sumbangan kepada beberapa persatuan penduduk bagi membangunkan taman mereka.

Tambah Mohamad, apa yang dilakukan oleh wakil rakyat di kawasan berkenaan hanya mencemuh pemimpin kerajaan dan membuat tuduhan.

''Kerajaan BN adalah kerajaan yang prihatin dan tidak pernah mengabaikan nasib rakyat walaupun berada di kawasan pembangkang, yang mana semua rakyat merasa setiap pembangunan yang dibawa oleh kerajaan.

"Kejayaan hari ini juga hasil daripada perpaduan antara kaum yang diamalkan selama 56 tahun kita merdeka," katanya.

Jelasnya, apabila kita semua bersatu, kerajaan dapat meneruskan agenda pembangunan dan membantu rakyat, malah pelabur juga berminat untuk melabur di negara kita.

''Saya mahu mengingatkan agar rakyat tidak terus terpengaruh dengan janji yang ditaburkan oleh pembangkang, kerana apa yang dilakukan adalah untuk kepentingan diri," katanya.

Sumber © Utusan Melayu (M) Bhd

0 comments:

Post a Comment

My Blog List

 
Powered by Blogger